E-UP

E-UP

VW E-UP!

En BLOG om vores første helt nye bil som samtidig er en EL bil.
VW E-UP!Leveret 29 April 2014.

Status december 2014

E-UP!Posted by Skjold Petersen Tue, December 30, 2014 21:26:09

Status december 2014, 17500 km


Nu da året går på hæld, må det være tid til lidt status.

Vi har kørt 17500 km på 7 måneder.

Vi har brugt 2231 Kw/h.

og lidt småtteri ladning rundt i København og Roskilde, samt vores hurtig-lade tur til Fredericia.

2231 Kw/h x 2,20 kr = 4906 kr / 7,8 km pr Kw/h.


Det laveste vi har været nede på i “rest km på batterierne” er 6 km.

Længste tur uden ladning var på 146 km.

Beste “øko tur” er som regel i morgen myldretiden , hvor vi køre alt mellem 20 km/t og 100 km/t

10.0 kWh/100 km

Værste støm slugende tur er -15 grader og samme strækning.

20.2 kWh/100 km


E-UP´en har fungeret som den skulle. Vi er meget glade for den, det er klart den fortruknede vogn når vi skal rundt omkring. Tanken har mere end een gang strejfet om ikke benzin bilen skal skiftes med en EL-bil også, dog skal vi lige have løst opgaven med en jydekrog.


Den har ved 10500 km drillet med at slippe sin “navlestreg”, ladestikket ville ikke frigøres fra bilen, (meget komisk historie set bagefter) og vi har fundet 2 software fejl som er blevet rettet. Vi har Ingen mekaniske fejl haft.



10000 km Elbil Rekord ?

E-UP!Posted by Skjold Petersen Sun, September 21, 2014 21:19:00
Søndag 21/9 rundede vi 10000 km i vores E-UP, 6 måneder gamel. Denne dag var vi på vej til Fields for at mødes med andre Elbiler for at prøve at sætte rekord på værdens længste elbil kortege. Fields, Malmø og retur. vi håber det lykkedes.
Der var også km 6 km tilbage på "tanken" da vi kom hjem.







5000 km

E-UP!Posted by Skjold Petersen Thu, July 03, 2014 03:07:09
Så blev de første 5000 km kørt. Ingen problemer, ingen fejl. skønt :-)
Da E-Up´en er på "nettet" kan man følge med i hvor meget den køre, og vi holder os dagligt under 100 km.
Skemaet skal læses så 2 søjler er 2 ture pr dag, frem og retur fra arbejde + små stop og det holder sig under 100 km.


Det er her jeg syntes at vores journalister fejler stort.
Man kan ikke sætte sig i en EL bil og køre der ud af uden et egentligt mål.
Man skal bruge den i hverdagen som man vil bruge en alm bil.
Eneste forskæl er 1 minuts tanke om hvor og hvor langt skal man i dag.

Vi har været en tur på Bakken i Klampenborg og retur uden opladning.
Vi har været i København, parkeret ved børsen , og ladet samtidig , og retur.
4 personer T/R til kbh pris 44 kr.- i strøm, ladning og p-afgift.
Det kan vi ikke tage toget for, DSB vil have 240 kr T/R.

Vi har en gang misset at sætte ladestikket rigtig i.
Der var stadig 45 km på "tanken" så vi kunne godt nå jobbet og lade der, men valgte at lufte Citroen DS´eren istedet for. smiley



Første 1000 km

E-UP!Posted by Skjold Petersen Sun, May 11, 2014 17:28:58
Så blev de første 1000 km tilbagelagt.smiley
I den periode er en fuld opladning steget fra 138 km til 158 km.

1016 km á 163 kW

163 kW x 2.20 kr = 358,60 kr


358,60 kr kan så regnes om til 29,8 L benzin (12.- kr) som svare til 34,1 km/l
358,60 kr kan så regnes om til 32,6 L diesel (11.- kr) som svare til 31,1 km/l


Til sammenligning så kørte vores Picasso max 12 km/l
Så 1016 km kostede 84,6 l x 12 kr = 1015,20 kr



On-line data

E-UP!Posted by Skjold Petersen Fri, May 02, 2014 13:05:51
VW har en bil app "car-net" som kan følge bilen og logge data som kan bruges til at
regne på økonomien og se statistik.

Det virker både på Web og via Smartphone.


https://car-net.volkswagen.com/portal/en_GB/web/v-eu-im/about-vw-car-net

Sådan ser jeg ud

E-UP!Posted by Skjold Petersen Wed, April 30, 2014 19:58:20