CX22trs

CX22trs

R.I.P 294500

HistoriePosted by Skjold Petersen Thu, December 29, 2011 15:05:03

Øv det gik lige så godt. Jeg skiftede motor fra Diesel til Benzin da M25/660 tabte et forkammer... smiley

Så midt november kom den på gaden igen og gik rigtig godt i motoren.

Men men men d. 21/12 kl 7,25 "kyssede" jeg med en pug 407 i morgen mylder traffikken.

Nu hugges den op i stumper og så kikker jeg efter en ny Citroen.

291000

servicePosted by Skjold Petersen Tue, August 09, 2011 15:38:36

Køre stadig der ud af.

lyder meget være i gearkassen nu, men jeg har ikke lige taget mig tid til at skifte den smiley

Ryggen på føre sædet er ved at knække og skal fixex hurtigst muligt.

283000

servicePosted by Skjold Petersen Sun, February 06, 2011 12:00:08

Skift af Oilie + filter samt Diesel Filter.

Skal snart have nyt motor ophæng ved gearkassen og på forbro´en.

da den ryster i gearskiftet næsten hele tiden.

275000

servicePosted by Skjold Petersen Fri, October 22, 2010 23:32:56

Så er der skiftet Olie + filter

check af vand og HY vædske, vinterdæk på front sutterne.

Dyp kogeren er testet og en lang ledning monteret.

smiley Klar til vinter kamp smiley

Køre generalt godt, men lyder som om der er smidt søm i gear kassen / motoren.

272000

servicePosted by Skjold Petersen Tue, July 06, 2010 22:55:12

Så er det tid til STORT service.

Højre hjulleje er begyndt at knure og soltaget er utæt i meget regnvej, så jeg har sat den i garagen og er begyndt at skifte motoren til en m25 Diesel smiley

Den har også fået 15 " stål fælge fra Alfa 156 som har fået XM kapsler på.

pt. er 2.2l motoren ude og der nusses om M25 Diesel, nye pakkninger,tandrem, kobling, olie,filter, gløderør,starter, og generator. osv.

26 Aug 2010:

Så er der liv i M25/660 motoren. Den er lige "trimmet" hos en diesel mekker. som kan det der.

Ombygning fra Benzin til Diesel er rimeligt næmt, dog det tog tid..... 7 uger / ca. 45-55 timer tog det. inc en sommer ferie smiley

Udstødning kan forlænges /kortes sår den passer.

El-nettet er brug fra Benzineren. dog er der lavet ny ledning til Generator, Stop solonide, Horn, olie + vand termometer meter, samt omd tæller.

Nyt motor ophæng svejset fast, og ny montering for Diesel filter.

Luft filter fra 22 trs blev genbrugt, samt tank, brænstof rørne blev gået efter men ikke skiftet.

køler passer der på, alle slanger fra den originale diesel blev brugt, og kun 2 slanger fra 22 trs blev modificeret.

Nye gummillister til soltaget er fundet og monteret. Nyt hjul leje monteret.

268000

servicePosted by Skjold Petersen Fri, April 09, 2010 22:59:10

Gik død på vej til Morud, ... og ville slet ikke starte igen.

Falck hentede den og bragte den til "Værkstedet" så vi kunne fejlsøge.

Det tog et par dage at finde fejlen, inden skiftede vi: tændspole, tændkabler, tændmodul, tændrør, Rotor og dæksel, strømfordeller, solonide på kaburatoren samt renset denne 2 gange. indtil en "klog person" sagte at deres bil også havde linende symtomer engang og de så kørte uden luft filter.....

Som sagt så prøvet, og ja den kan sku køre nu '!!!!

Så der er bestilt filter ! det dyreste luft filter i mands minde, 1800.- bananer.

styring

køb og klargøringPosted by Skjold Petersen Thu, March 25, 2010 23:46:58

Så fik jeg rettet "hjærte"skiven så den kan køre lige, skønt. Det tog 4 ture frem og tilbage på landevejen. smiley

Ipod docken er monteret med radioen og virker, køleblæsere er testet, ved 95 grader starter de på lav hastighed og slukker når den når 80 grader.

Udstødning brummer da den rammer forbroen under acceleration. Det skal rettes.

Nr.plader

køb og klargøringPosted by Skjold Petersen Thu, March 25, 2010 08:15:01

YES så er der hentet nr. plader

BF22621 . smiley man skal lige væne sig til BF... om et års tid kan man vel få cx ... smiley

Der bliver mere smånus i weekenden.

Next »